پروتکل مدیریت خشم راهنمای تسهیل گری

پروتکل مدیریت خشم راهنمای تسهیل گری

پروتکل مدیریت خشم راهنمای تسهیل گری دارای 56 صفحه با فرمت پی دی اف تهیه شده است.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 56
حجم 718 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی پروتکل

توضیحات کامل

فهرست مطالب :


چگونه از این راهنما استفاده کنیم؟ 

جلسه اول: خشم جیست؟

جلسه دوم: سبک های ابراز خشم و اصول کلی مدیریت آن

جلسه سوم: پیشگیری از بروزخشم

جلسه چهارم: استراتژی های آرام سازی

جلسه پنجم: استراتژی های شناختی

جلسه ششم: استراتژی های ارتباطی

جلسه هفتم:مدیریت تعارض

جلسه هشتم:چاش های مدیریت خشم

پیوست ها
 
قسمتی از جلسات این پروتکل :


اقدام های قبل از شروع مباحث اصلی آموزشی  

 گشایش جلسه ی اول: معمولاً توسط یکی از مسؤولین صورت می گیرد. توجه داشته باشید که وقت زیادی به این قسمت اختصاص نیابد. بهتر است از قبل فرد مسؤول را از میزان وقت اختصاص یافته به این قسمت مطلع سازید. به علاوه ممکن است از وی بخواهید که برخی نکات مهم (مانند مشارکتی بودن جلسات آموزشی) را به شرکت کنندگان متذکر شود.

پیش آزمون: اگر قصد ارزیابی آموزشی دارید پیش آزمون و پس آزمون ها را قبل از دوره آماده کنید. پس از ورود شرکت کنندگان و استقرار آنان برگة “آزمون” را به آنان بدهید. توضیح دهید که این برگه برای ارزیابی میزان افزایش آگاهی آنان تهیه شده است و دلیلی ندارد که نگران نمرة پیش آزمون خود باشند. از آنان بخواهید که در صورت عدم تمایل به نوشتنِ نامِ خود، می توانند از یک کد شناسایی برای خودشان استفاده کنند. این کد را باید بخاطر بسپارند تا در هنگام انجام پس آزمون، در یافتن برگة خودشان مورد استفاده قرار گیرد. پس از تکمیل قسمتِ پیش آزمونِ برگه ها، آن ها را تصحیح کنید و نتایج را در محل مناسبی نصب کنید.  
 
اهداف کلی: این اهداف می تواند توسط برگزارکنندگان اعلام شود. در این قسمت به هدف کلی سازمان یا نهاد برگزارکننده، از قبیل تلاش برای ارتقاء آگاهی های عمومی، پیشگیری و مدیریت استرس و خشم در گروه های خاص، ارتقاء سلامت در سطح اجتماع و کشور  باید اشاره شود. به سؤالات احتمالی شرکت کنندگان پاسخ دهید. بهتر است اهداف کلی در محل مناسبی در اطاق نصب شود. 
 
معارفه: روش های مختلفی برای معارفه وجود دارد. مهم این است که از این فرصت استفاده کنید و ضمن آشنایی، یک فضای مناسب در بین شرکت کنندگان ایجاد نمایید. یک پیشنهاد این است که از هر دو نفری بخواهید که هر یک مصاحبه ای برای دو دقیقه با فرد دیگر داشته باشند. سپس هر فرد طرف مقابل خود را به جمع معرفی می کند. از شرکت کنندگان بخواهید که در نحوة پرسش از یکدیگر خلاقیت به خرج دهند. خودتان هم در جمع قرار گیرید و به طریق مشابه معرفی شوید. از افرادی که دیرتر به جمع می پیوندند نیز بخواهید که در زمان مناسب خود را به جمع معرفی کنند. بخاطر داشته باشید معارفه ی ابتدایی فرصت مناسبی برای شکستن یخ جلسه ی آموزشی است. ضمن توجه به زمان، از روش های متنوعی برای معارفه می توانید استفاده کنید. از بازی های معرفی شده در کتاب بازی ها استفاده کنید.  
 
اصول جلسات: از جمع بپرسید که “چه اصول و قوانینی را در طی ساعات کارگاه به کار بگیریم تا نتایج بهتری حاصل شود و جلسه مؤثرتر باشد؟” دیدگاه هر یک از شرکت کنندگان را با جملات خودشان بر روی فیلیپ چارت ثبت کنید. در هر 
8 مورد بیان شده نظر جمع را جویا شوید و در صورت عدم توافق جمعی، گزینه ی بهتر و مناسب تر را جویا شوید. “اصول” را در مکان مناسبی که به خوبی قابل مشاهده باشند نصب کنید و در صورت لزوم در حین جلسه و در روزهای آتی مواد آن را یادآور شوید. نمونه ای از این اصول که در یکی از جلسات آموزشی و با مشارکت شرکت کنندگان تهیه شده است را ملاحظه می کنید: 
اصولی که در این جلسه به آن پایبند خواهیم بود:

-به عقاید یکدیگر احترام بگذاریم؛

-سر وقت باشیم؛

-خلاصه و مرتبط با موضوع صحبت کنیم؛

-مشارکت فعال داشته باشیم؛

-تجاربمان را با جمع درمیان بگذاریم؛

-بلند و شمرده صحبت کنیم؛

-به نظم کلاس لطمهای نزنیم


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


مطالب تصادفی